Webdesign | Websiteutveckling
En smart och modern HubSpot-site tar teknikorienterade Comactiva till nya höjder
Bakgrund
Comactiva är en översättningsbyrå med fokus på kvalitet som tillhandahåller värdeskapande översättningar och flexibla helhetslösningar inom lokalisering. Comactiva arbetar i teknikorienterade lösningar där mänsklig expertis spelar en viktig roll. De vänder sig till kunder inom näringslivet med höga kvalitetskrav på sin globala kommunikation. Deras mål är att bidra till ökad lönsamhet och effektivitet i processen.
Comactiva önskade att byta sitt nuvarande CMS till HubSpot CMS (läs mer om HubSpot vs WordPress) för att bättre stödja sina uppsatta affärsmål och sin framtidsvision.
Uppdrag och lösning
Comactiva önskade sig en site som stärkte deras affärsmål och valet föll på att använda HubSpot som CMS. De ville ha kvar samma känsla som tidigare men det behövdes byggas och designas med moduler för att tillgodose deras behov. Brave Agency byggde upp ett modulbibliotek i HubSpot för att Comactiva enkelt ska kunna ta hand om sin nya website efter överlämning.
Resultatet är en website som bjuder på en förenklad, stilren och avskalad känsla som påminner om tidigare sajt, men samtidigt låter färgerna ta ett större utrymme. Siten är byggd för att bättre konvertera och för att enklare navigera. Ett noggrant utvalt bildmanér sticker ut från mängden i den aspekten av att våga ta ett steg från det traditonella och ofta förväntade bildmanéret.
Brave Agency har även hjälpt Comactivas säljteam i onboarding-processen till HubSpot CRM.
”Brave har hjälpt oss att prioritera i webbprojektet utefter vår budget samt guidat oss gällande ambition och målsättning. De har även gjort hela jobbet med att migrera den gamla webben till en ny plattform, ett arbete som utfördes noggrant och helt enligt tidsplan. Tack vare Brave fick vi en affärsdrivande site på kort tid, en site som redan första månaden genererade leads.”
– Linda Gårdlöv | CEO, Comactiva