Content marketing-verktyg – 5 grymma tips

Svårt att hitta rätt bland alla verktyg för content marketing? Om du är ny på området kan det vara svårt att veta var du ska börja för att ta ditt content till nästa nivå.

Först, koppla av, gör en kopp kaffe, luta dig tillbaka och le. För det finns många sätt att förbättra och förfina ditt content. Ett av sätten är att snacka med oss. (Ja, detta var en skamlig reklamplugg för oss själva, men det är vår blogg, så det är okej.) Men om du inte är redo att sparka boll med oss riktigt än, finns det nedan några verktyg du kan använda.

 

1. GRAMMARLY

Din personliga grammatikpolis

Gratis (även om den erbjuder betalda avancerade alternativ också).
Länk till webbplats

Vad kan Grammarly göra för dig? Det kan hjälpa dig att fånga upp irriterande stavfel som förvandlar episkt innehåll till episka misslyckanden. Den hjälper dig att undvika grammatikpolisen och använder en kontextuell stavningskontroll för att hjälpa dig att hålla innehållet krispigt och korrekt.

 

2. CANVA

Designa vad som helst. Publicera var som helst

Gratis
Länk till webbplats

Om du är en del av ett stort marknadsföringsteam har du lyxen att ha tillgång till digitala designers eller grafiska formgivare. Men ibland behöver du flyga solo och producera snygg grafik blixtsnabbt. Canva är ett bildverktyg som är lätt att använda, väldigt flexibelt och producerar vacker grafik.

 

3. HUBSPOT

Ett inbound marketing-verktyg som används av både nybörjare och professionella

Finns både gratisversion & betalversion
Du läser mer om Hubspot här

HubSpot erbjuder ett integrerat inbound marketing-plattform och med dess verktyg kan du skapa personliga landningssidor, e-postmeddelanden, webbsidor och mycket, mycket, mycket mer. Brave Agency älskar HubSpot. Varför? För att vi använder det. Så, om du vill veta mer om vad HubSpot kan göra för din content marketing? Besök deras hemsida eller prata med oss.

 

4. ANSWER THE PUBLIC

Med Answer The Public kan du undersöka viktiga sökord för att använda dem i blogginlägg och webbplatsinnehåll 

Kostnaden är gratis
Länk till webbplats

Vad sidan egentligen gör är att när du anger ett sökord som är relaterat till ditt företag, så returnerar ATP en lista med relaterade sökord, baserade på autofill-funktionen som sökmotorer använder för att slutföra frågor. 

 

5. BUFFER

Ett bättre sätt att hantera sociala medier för ditt företag

Gratis för upp till tre konton på sociala medier
Länk till webbplats

För upptagna företagare kan hanteringen av sociala medier konton samt hålla dem uppdaterade med nya inlägg vara en prövning. Buffer erbjuder en bra lösning genom att automatisera processen.

 

Verktyg med puls?

Behöver du mänskliga verktyg för att skapa den content du önskar? Brave Agency har lång erfarenhet av att skapa content för både B2B och B2C.

 

 

                

Senaste artiklarna

Emotionell intelligens i digital marknadsföring

Digital marknadsföring har traditionellt varit data-driven, med fokus på att optimera siffror och...

Trender för 2025 inom innehållspersonalisering

Innehållspersonalisering har länge varit en viktig strategi inom digital marknadsföring. Men under...

Digital etik inom AI-driven marknadsföring

AI har revolutionerat digital marknadsföring och möjliggör hyperpersonalisering, automatisering och...