Vi frågar ut Thomas, vår nya Growth & Innovation Director

Vår copywriter Mike satte sig ned med Thomas och fick honom att svara på några frågor kring hur han ser på nuläget och framtiden kring growth, innovation och trender.

Återigen, välkommen till Brave Agency Thomas! Kan du berätta lite om din bakgrund och hur du tror att dina tidigare erfarenheter inom B2B, B2C och den internationella politiska sfären kommer att bidra till din roll som Growth & Innovation Director här på Brave? 
–  Jag tror min bakgrund kommer bidra på flera olika sätt, men framförallt genom att den samlade erfarenheten och kombinationen av det du beskriver öppnar upp för nya idéer, lösningar och affärsmässiga perspektiv.
  
Vilka är de största utmaningarna företag står inför idag när det gäller strategisk tillväxt och innovation, och hur planerar du att hjälpa Braves kunder att övervinna dessa utmaningar? 
 
–  En av de största utmaningarna är att företag tenderar att bli passiva eller paralyserade av alla omvärldsfaktorer, som exempelvis ekonomi, konflikter osv. Jag är van att arbeta i en sådan miljö på ett strategisk och taktiskt plan, vilket gör att jag kan vara en aktiv del i att hjälpa våra kunder övervinna sina utmaningar.   

–  Den andra utmaningen är brist på kreativitet ur ett strategiskt perspektiv. I vårt strategiska arbete försöker vi hålla oss i en “winning zone”, fast med en kreativ höjd som gör strategin unik och därmed konkurrenskraftig. Vi finns här för att våra kunder skall våga fortsätta utveckla sina verksamheter på ett spännande, kreativt och smart sätt, trots alla utmaningar som finns i omvärlden och i deras verksamhet.  

Hur ser du på trenderna inom strategisk tillväxt och innovation idag, och vilka av dessa trender tror du kommer att ha störst påverkan på Brave och dess kunder framöver? 
–  Trenderna är många, men framförallt AI tror jag kommer dominera. Nyckeln till AI eller likande verktyg kommer ligga i att våga testa och budgetera för att innovera och skapa för att nå tillväxt.  

Vilken roll tycker du att digital transformation spelar i företags tillväxtstrategier, och hur kan Brave Agency hjälpa sina kunder att navigera denna omvandling?  
–  Digital transformation spelar en nyckelroll i precis allt, det är där man kan skapa väldigt spännande affärsnyttor och häftiga synergier. Att navigera genom detta är ett samspel mellan oss och våra kunder. Att förstå deras position och tillsammans göra resan genom en digital transformation på olika nivåer.
 Thomas bild-2

Hur kommer ditt arbete med omvärldsanalys och strategisk kommunikation att hjälpa Braves kunder att förutse och anpassa sig till globala förändringar och trender? 
–  Att på ett framgångsrikt sätt kommunicera sina planer och visioner ligger mycket i att man lyckas förankra detta på marknaden, det är vi helt enkelt väldigt bra på här.  Och med min bakgrund och erfarenhet adderar vi ett lager av att tänka i termer av omvärlden och de faktorer som påverkar företagsutveckling positivt eller negativt. 

Vad inspirerar dig mest i ditt arbete med strategisk tillväxt och innovation, och hur håller du dig motiverad och uppdaterad inom detta föränderliga fält? 
–  Det som motiverar mig mest är att det inte finns några eller åtminstone ytterst få gränser. Det tycker jag är väldigt spännande, det är fritt att innovera och skapa bra och hållbara lösningar. För mig är det enkelt, jag håller mig uppdaterad inom det jag är intresserad av, vilket är vad jag arbetar med. Slutligen tycker jag det är viktigt att vara öppensinnad. De finns alltid de som har spännande kunskap som jag inte har, de lyssnar jag gärna på

Och sist, men definitivt aldrig minst; nämn en skiva alla borde lyssna på!

 

Vill du prata mer om growth eller innovation med Thomas?
Hojta till via knappen nedan.

 

Senaste artiklarna

Axjo Plastic AB inleder strategiskt samarbete med Brave Agency

Pressmeddelande

Brave Agency meddelar idag att de har ingått ett strategiskt samarbete med Axjo...

Vi frågar ut Thomas, vår nya Growth & Innovation Director

Vår copywriter Mike satte sig ned med Thomas och fick honom att svara på några frågor kring hur han...

Brave Agency välkomnar strategiexperten Thomas Johansson som Growth & Innovation Director

Pressmeddelande | Brave Agency välkomnar strategiexperten Thomas Johansson som Growth & Innovation...