Content marketing
Tutti Frutti Instagram takeover
Tutti Frutti, ett populärt godismärke från Fazer, behövde hjälp med en effektiv och engagerande kampanj på Instagram.
Bakgrund
Hur kan man optimera en treveckors-kampanj och vad kan Tutti Frutti göra istället för en enkel landningssida och tävlingsfunktion?
Vi insåg att den stora majoriteten av den tilltänkta målgruppen fanns på Instagram, så vi byggde in hela tävlingen på Instagram genom att skapa en unik upplevelse som byggde på mosaikmönster. Genom att klicka igenom ett flertal musikbaserade frågor fick deltagaren en chans att vinna ett pris. Användaren kunde genom att klicka på taggningar i bilder ta sig igenom ett antal frågor som i slutet ledde till en sidan där man kunde skicka in sitt tävlingsbidrag.
Att använda denna ganska en unika mekanism för tävlingen attraherade fler deltagare än det förväntade antalet för en normal treveckors-kampanj. Kampanjen fick även uppmärksamhet och generade buzz i social medier för sin unika karaktär.