Webbdesign | E-handel | Webbsiteutveckling | Video | Copy
Så skapade vi en modern e-handelssite för Steve Hudly – ett nytt solglasögonmärke
Bakgrund
Steve Hudly strävar efter att erbjuda trendiga accessoarer som ger kunden hög uppmärksamhet. Att bära ett par solglasögon från Steve Hudly för det speciella tillfället eller till vardags får kunderna att känna sig extraordinära och eleganta. Steve Hudly ska upplevas som stilsäkert, modemedvetet med en stark coolhetsfaktor och ett budskap som lyfter kunden.
Uppdrag och lösning
Steve Hudly kom till Brave och behövde en total paketlösning. Ett nystartat bolag med oändliga möjligheter. De hade en logotyp och en vision av hur de ville att siten skulle upplevas. Exklusiv, modern, och ha sitt egna grafiska uttryck.
Siten är byggd i WordPress med WooComerce som ehandelsmotor. Den är integrerad mot olika system såsom bl.a. Stripe för betalning, Shipmondo för distribution, Fortnox för bokföring och HubSpot för CRM och nyhetsbrev.
Design för en kräsen målgrupp
Det var viktigt att låta produkter och bilder få ta plats. Brave gjorde webbsiten mer levande genom mycket rörlig video, scrollanimationer och hover-effekter som skapar ett inspirerande intryck och som leder besökaren till köp. Typografin på rubriker är till för att väcka uppmärksamhet med vågade budskap.
Copyarbetet har handlat om att hitta ett anslag som är djärvt samtidigt som avslappnat. Texter med glimten i ögat samtidigt som de är enkla att ta in och tydliga.
Video
Vi skapade ett stort antal filmer både till sociala medier och siten. Filmerna har starkt fokus på solglasögon, lifestyle och glamour.
Social Media
För sina sociala kanaler ville Steve Hudly uppnå samma känsla som på webbsiten. Snyggt, stilrent och endast färg på produkterna. Lifestyle-bilder och video är viktiga inslag för att nå ut och engagera målgruppen.