Webbdesign | Webbsiteutveckling | Branding
Koncernsiter för Göteborgs mest familjära restauranggrupp
Bakgrund
Familjen Ranebjörks har ägt och drivit Villa Belparc i Slottskogen under många år. De bestämde sig att utöka sin verksamhet och tog över den populära Cappuccino-kedjan samt det väletablerade caféet Junggrens på avenyn i Göteborg.
Uppdrag och lösning
Ranebjörks kom till oss på Brave för hjälp med branding, koncernsite samt hemsidor till de nya caféerna som de nu förvaltar.
Vi inledde vårt arbete med branding. En logotyp, färger och fonter som bidrar till ett varmt och inbjudande bemötande både för tryck och digitalt. Bildspråket var ett viktigt inslag för att besökaren ska omfångs av värmen och den inbjudande känslan. Bilder och video skedde i samarbete med Emelie Lager, en välkänd fotograf i Göteborg.
Webbsiten togs fram i ett nära samarbete med familjen Ranebjörks för att riktigt presentera vilka de faktiskt är. Korta filmklipp på dem och gäster på restaurangerna de driver var viktiga inslag för att bygga en familjär känsla.
Ett nytt kapitel för Ranebjörks började med design och branding
Göteborgs äldsta café fick ny webbdesign och branding
Junggrens är Göteborgs äldsta café och detta baserade vi färgerna på. Färgerna är hämtade från en av målningarna som finns på väggen hos Junggrens. Logotypen är baserad på deras tidigare logotyp och typsnitten är valda baserat på caféets historia.
Webbsiten är byggd för att besökaren enkelt ska komma åt både meny och öppettider. Vi lät även bilder få ta mycket plats samtidigt som Junggrens historia och berättelse får träda fram.
From Italy with love – ny branding och design för Cappuccino-kedjan
På Cappuccino kan besökaren njuta av fantastiska smaker från Italien. Och just Italien är det som vi inspirerats av när vi tog fram färger, logotyp och webbsite.