Branding | Websiteutveckling
Ny användarvänlig website och branding till Fello
Fello – den omtänksamma mobiloperatören
Website, branding och härliga illustrationer
Fello är en relativt liten mobiloperatör från Sverige som fokuserar på transparens och ärlighet mot sina kunder.
Fello har en bra affärsmodell och en modern utgångspunkt, men har det svårt att nå och attrahera sin önskade målgrupp i den utsträckning de önskar.
Fel·low·ship (fĕl′ō-shĭp′)
”Ett sällskap av individer i en trevlig atmosfär och på lika villkor”.
En ansiktslyftning av av varumärket samt något att belysa visionen hos grundarna krävdes. Vi tog meningen bakom namnet: Fello och skapade en illustrerad symbol med en historia om en ”vanlig person” som var enkel att relatera till. En ”Fello” som är på din sida och som inte är stort anonymt företag som inte bryr om dig eller dina intressen.
Den nya webbsiten för Fello skapades med användaren som utgångspunkt. Genom att bland annat använda heat maps från deras tidigare website kunde vi identifiera användarbeteenden, mönster och andra nyttiga insikter. Detta gjorde att vi kunde undvika upprepa gamla misstag. Websiten integrerar även ”Fello”-karaktärerna för mer lekfullhet och även nya, tydligare CTA-knappar och mer relevant content producerades.