Motiverande reklamkampanjer från 2020

Inspiration är av godo. Särskilt inom marknadsföring. Så vi tänkte att vi samlar några av de snygga, smarta, roliga och fantastiska kampanjer som motiverade oss under förra året.

Playstation: Play has no limits

Ca 5 176 465 visningar

Lanseringen av Playstation 5. (Ni vet konsolen alla ville ha, men ingen kunde få tag i.) hade taglinen: Play has no limits. Och Sony körde kampanjen med flera olika kampanjfilmer såsom The Edge, Explorer och själva PS5 Launch-videon.

Ca 1 256 929 visningar

Lanseringen hade även mer lokala happenings. Byggnader i ca 25 länder runt om i världen, såsom  Sydkorea, USA, Nederländerna, Storbritannien, Tyskland, m.fl – hade snygga filmloopar av PS5 samt den nya handkontrollen DualSense projicerade på dem. Samt i Singapore anordnades en speciell ljusshow och entréskyltar i Londons tunnelbana hade bytts ut till symbolerna från knapparna på en Playstationkontroll.

Senaste artiklarna

Digital etik inom AI-driven marknadsföring

AI har revolutionerat digital marknadsföring och möjliggör hyperpersonalisering, automatisering och...

Digital Marknadsföring 2024

Välkommen till 2024, en tid då det digitala landskapet inte bara formar hur vi lever våra liv, utan...

ChatGPT 4o: Nästa steg för AI-konversationer

ChatGPT-4o är en revolution för ChatGPT. Ok, revolution är lite väl fläskigt, men hey, vi...