Motiverande reklamkampanjer från 2020

Inspiration är av godo. Särskilt inom marknadsföring. Så vi tänkte att vi samlar några av de snygga, smarta, roliga och fantastiska kampanjer som motiverade oss under förra året.

Playstation: Play has no limits

Ca 5 176 465 visningar

Lanseringen av Playstation 5. (Ni vet konsolen alla ville ha, men ingen kunde få tag i.) hade taglinen: Play has no limits. Och Sony körde kampanjen med flera olika kampanjfilmer såsom The Edge, Explorer och själva PS5 Launch-videon.

Ca 1 256 929 visningar

Lanseringen hade även mer lokala happenings. Byggnader i ca 25 länder runt om i världen, såsom  Sydkorea, USA, Nederländerna, Storbritannien, Tyskland, m.fl – hade snygga filmloopar av PS5 samt den nya handkontrollen DualSense projicerade på dem. Samt i Singapore anordnades en speciell ljusshow och entréskyltar i Londons tunnelbana hade bytts ut till symbolerna från knapparna på en Playstationkontroll.

Senaste artiklarna

Från idé till genomslag: AI

År 2024 har varit ett betydelsefullt år för utvecklingen och implementeringen av artificiell...

Super Bowl 2025: Reklamvinnarna och trenderna

Super Bowl-reklamens evolution: Vad funkar 2025?

Under de senaste åren har Super Bowl-reklamer...

Augmented Reality (AR) för B2B-marknadsföring

Augmented Reality (AR) har länge förknippats med B2C-marknadsföring och konsumentupplevelser, men...