HubSpot Service Hub – Nyheter

HubSpot Service Hub kopplar samman alla dina kundservicedata  i en och samma CRM-plattform, så du enkelt kan hålla dina existerande kunder nöjda och få din kundbas att växa genom utmärkt kundservice. HubSpot Service Hub har fått nya funktioner, som vi går igenom nedan.

Vad är nytt: Anpassade vyer
Hjälp din personal att hålla fokus genom att ge dem flexibilitet i att skapa vyer i inkorgen som hjälper dem att på ett effektivt sätt få sitt arbete gjort.

Med anpassade vyer kan de:
  • Skapa vyer baserade på ärende och konversationsegenskaper
  • Använd "och/eller" för att utöka och förfina dina vykriterier
  • Visa, editera och radera vyer

kille


Vad är nytt: Inbox i mobilen

Konversationer i HubSpot’s iOS-app har fått en stor uppdatering! HubSpot har byggt den nya upplevelsen från grunden för att hjälpa kunder att vara produktiva när de är på språng.

Uppdateringar:

  • Ny design, förbättrade hanteringsmöjligheter i inboxen
  • Förbättrade verktyg för samarbete:
    “@ omnämningar”, kommentarer, och vidarebefordring av e-post
  • Indikator för aktiva besökare, indikator för att undvika ”krockar” mellan olika handläggare
  • Du kan nu vidarebefordra e-post direkt från inboxen
  • Effektivitetsverktyg: infoga utdrag och kunskapsbasartiklar i svar på mobilen
  • Utökad integration med mobilt CRM som tillåter användare att koppla kontakter till konversationer


Vad är nytt: Inboundsamtal

För närvarande i betaversion, kommer inboundsamtal att göra det möjligt för kunder att ta emot inkommande samtal inuti HubSpot, vilket stöder HubSpots helpdesk-funktion.

Vad är inkluderat?

  • Administratörer kommer att kunna köpa ett telefonnummer från sidan för samtalsinställningar.
  • Administratörer kommer att kunna tilldela numret till en användare med en betaltjänst eller försäljningsplats
  • Service Hub-användare kan ta emot inkommande samtal på sin personliga enhet och ringa utgående samtal i HubSpot
  • Inkommande samtal som tas emot på ett HubSpot-köpt nummer loggas i HubSpot och kan utnyttjas över CRM-plattformen för rapportering, automatisering, ”konversationsintelligens” och mer.

prat


Vad är nytt: Konversationer (betaversion)
Konversationer är en kraftfull, omnikanalskommunikationsplattform i realtid som tillåter kunder att ha anmärkningsvärda konversationer med sina kontakter i stor skala, varhelst dessa kontakter önskar.

För att stödja kanalspridning och för att säkerställa att konversationer kan skalas med kunderna, introducerar HubSpot en uppsättning API:er för att låsa upp ett kundvärde i konversationer i en mängd olika användningsområden. Dessa API:er kommer att tillåta utvecklare att hämta information om sin kundkommunikation, posta nya kommentarer och utgående meddelanden på dessa konversationer och prenumerera på händelser om konversationstrådar och meddelanden – allt utanför inkorgen.


Vad är nytt: Kanalbyte

Kanalbyte hjälper användare att använda inkorgen för konversationer för att byta kanal från livechatt eller Facebook Messenger till e-post på en enda konversation samtidigt som konversationshistoriken bevaras både för handläggaren och för slutkunden.

Vad ingår?

  • Sömlöst byte från livechatt / Facebook Messenger till e-post
  • Kunder får fullständig chatt- eller meddelandehistorik via e-post. När en handläggare byter från chatt till e-post får kunden en komplett konversationshistorik utan att förlora den sammanhängande konversationen.


Vad är nytt: Samla in feedback efter chattärende

Att samla in feedback är avgörande för att förstå kundernas upplevelse. Med ”Post Chat Feedback” kommer kundtjänsthandläggare nu att kunna samla in feedback gällande kundnöjdhet för sina chattkonversationer direkt från chatten när konversationen har avslutats.

contract


Vad är nytt: Supportavtal
Supportavtal och arbetstider är kärnfunktioner i en modern helpdesk. HubSpot lanserar nu den mest efterfrågade funktionen och kommer att lansera mer detaljerade funktioner med tiden.

Nuvarande funktionalitet kommer att inkludera:

  • Arbetstimmar
  • Tid till första svar
  • Dags att stänga supportavtal
  • Rapportering
  • Automation
  • Förbättringar av användargränssnittet för att visualisera supportavtal


Vad är nytt: Serviceanalys

Upptäck viktiga insikter med branschstandardsfärdiga rapporter som hjälper dig att leverera en tjänst som är både effektiv och autentisk. Serviceanalys kommer med de rapporter du behöver inbyggda, så att du snabbt kan låsa upp insikter och lösa kundproblem ännu snabbare. Mät till exempel resultat efter supportundersökningar, genomsnittlig biljettsvarstid och total supportvolym.

Vad är nytt?

  • Ärendetid i pipeline-rapportering


Värt att nämna:

Kundportal:
Kopplad till din delade inkorg håller din kundportal konversationer mellan kunder och handläggare, erbjuder tillgång till ditt företags kunskapsbas och kan anpassas för att skapa en optimal kundupplevelse.

Anpassade undersökningar:
Du kan skapa anpassade feedbackundersökningar att skicka till dina kontakter. Dessa undersökningar kan ha anpassade frågor och alternativ inklusive betyg och textfält på en rad.

hubspot-logo-orange-background-1

Är du intresserad av HubSpot? Prata med oss på Brave Agency. Vi är en certifierad HubSpot-byrå som kan hjälpa dig med alla dina behov.

KONTAKTA OSS

Senaste artiklarna

Emotionell intelligens i digital marknadsföring

Digital marknadsföring har traditionellt varit data-driven, med fokus på att optimera siffror och...

Trender för 2025 inom innehållspersonalisering

Innehållspersonalisering har länge varit en viktig strategi inom digital marknadsföring. Men under...

Digital etik inom AI-driven marknadsföring

AI har revolutionerat digital marknadsföring och möjliggör hyperpersonalisering, automatisering och...